Uw persoonlijke coach

DiŽtistenpraktijk Eet en Leef

Tot 3 uur vergoed vanuit uw basisverzekering. Vaak ook nog vergoeding mogelijk vanuit de aanvullende verzekering

Informatie

T: 06-48549223

E: eetenleef@kpnplanet.nl

W:www.praktijkeetenleef.nl

Iedereen die vragen heeft over de voeding kan bij mij terecht voor een gesprek. Ik geef geen standaard adviezen, maar probeer aan te sluiten bij uw huidige eet- en leef gewoonten en uw behoeftes.

Het kan gaan om een dieet bij:

 Verhoogd cholesterol,

 Diabetes Mellitus (ook bij zwangerschap)

 Overgewicht (ook bij kinderen)

 Ondergewicht.

 Koemelkallergie

 Prikkelbare Darm Syndroom (PDS)

 

Het kan gaan om voeding bij;

 Zwangerschap

 Intensief sporten

 Vegetarisch, eten zonder vlees

 Maag/Darmklachten

 Slechte eters

Contact:

1e Gesprek:

Een eerste gesprek of consult duurt 45 - 60 minuten. Ik vraag u naar de achtergrond van uw bezoek, uw wensen en behoeftes maar ook naar ziekte/gezondheid† in de afgelopen periode. Uw huidige eet- en leefgewoontes komen aan bod. Ook geef ik desgewenst informatie over het ziektebeeld. Er worden doelen opgesteld en in de meeste gevallen volgt er direct een advies. Soms wordt het advies binnen een paar dagen toegestuurd.

Vervolggesprekken:

Meestal volgt er na het 1e gesprek nog een aantal gesprekken. Dit kan zijn na 1 week, maar ook na 3 maanden en alles wat er tussen zit afhankelijk van uw behoefte. Deze gesprekken dienen er voor om te bespreken hoe het u vergaat met de adviezen en afspraken. Indien nodig worden doelen en/of afspraken bijgesteld. Vragen kunnen gesteld worden en nadere uitleg over ziektebeeld vindt plaats. Voor veel mensen zijn deze bezoeken ook een stimulans om met de adviezen aan de slag te gaan en het vol te houden.

Het aantal bezoeken hangt vooral af van uw behoefte en van de doelen die we in het eerste gesprek opgesteld hebben.

Advies:

Het advies kan een voorbeeld dagmenu zijn waarop staat wat u over de hele dag zou kunnen eten. Maar kan ook zijn dat† u tips krijgt om anders te koken, wat u kunt doen bij feestjes of gelegenheden of dat u bijvoorbeeld 2x per week naar de sportschool gaat of een week lang bijhoud wat u eet en drinkt. Ook het gebruik van maaltijdvervangers behoort tot de mogelijkheden.

Doordat we afspraken maken over gedragsverandering lukt het vaak beter om dit ook uit te voeren.

U heeft zich vast al wel eens voorgenomen om vaker te sporten. Ik zal dan met u gaan kijken, wat en wanneer u dat dan zou kunnen doen en u schrijft het in uw agenda zodat het ook echt gaat werken. In een volgend gesprek kom ik er op terug en vraag na hoe het is gegaan.

 

Goede voornemens om minder te gaan eten en meer te sporten?

Ik kan u daarbij ondersteunen.